سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
 تعداد کل بازدید : 38697

  بازدید امروز : 1

  بازدید دیروز : 0

نسیم سعادت

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

 

لوگوی دوستان


 

<

درباره وبلاگ

نسیم سعادت
مدیر وبلاگ : دانش آموز[19]
نویسندگان وبلاگ :
آرش ایزدیار / سردبیر[0]
سید رضا مجیدی / دبیر بخش سیاسی اجتماعی[0]
پوریا مهدوی / دبیر بخش علمی[0]

وبلاگی برای اطلاع رسانی

 

لوگوی وبلاگ

نسیم سعادت

 

دسته بندی یادداشت ها

اخبار علمی[3] . اخبار[3] . اخبار روزانه . اخبار سیاسی- اجتماعی . داستان های دانشمندان بزرگ . روزانه . ویژه .

 

مطالب وبلاگ

بهمن 1387
داستان ها یی از زندگی دانشمندان بزرگ
ماهواره ی ایرانی امید
ساخت پوشش های نامریی
چتر بازی
تاثیر ورزس بر ایمنی بدن
تاثیرات ورزش
کسب رتبه چهارم در سرعت توسعه یافتگی
اسفند 1387

 

اشتراک

 

 

خداوند، دنیا را به کسی که دوست داردو کسی که دوست ندارد، می دهد؛ امّا دین را جز به کسی که دوست دارد، نمی دهد . پس خداوند به هرکه دین داده، دوستش داشته است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

طبق قانون مجازات اسلامی موسوی در تمام اغتشاشات شریک جرم است

نویسنده:دانش آموز::: جمعه 88/4/5::: ساعت 12:21 عصر
عطاء‌الله بیگدلی مسئول گروه حقوقی مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق(ع) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) یک اعلام جرم ذیل ماده 609 قانون مجازات اسلامی علیه میرحسین موسوی با عنوان توهین به رئیس‌جمهور تنظیم کرده‌اند که این شکایت طی امروز ویا فردا به دست دادستان تهران رسیده و پیگیری‌های قضائی آن آغاز می‌شود که در خصوص توهین موسوی به رئیس‌جمهور با توجه به سمت وی، شکی نیست.
وی در خصوص بحث افترا نیز که نسبت به رئیس‌جمهور از جانب موسوی اطلاق‌ شده، تصریح کرد: طبق بند 9 ماده 33 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری تقلب در انتخابات جرم به شمار می‌رود و طبق ماده 697 قانون مجازات اسلامی اگر کسی عملی را صراحتاً به شخص دیگری نسبت دهد که آن عمل جرم باشد، خود این اقدام جرم افترا است و موسوی بحث عمل تقلب را مستقیما و صراحتاً به وزارت کشور، شورای نگهبان و دولت نسبت داده که این قطعاً افترا است.
مسئول گروه حقوقی مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق اضافه کرد: با توجه به رأی مشورتی قوه قضائیه مبنی بر اینکه اگر افترا یا توهینی نسبت به یک شخصیت حقوقی باشد، اما شواهد و قرائن دلالت به این داشته باشد، این نسبت دادن به یک شخصیت حقوقی و در واقع به یک شخصیت حقیقی بر می‌گردد که حق شکایت با عنوان افترا برای شخصیت حقیقی موجود در شخصیت حقوقی که ناظر به اوست، ثابت است، یعنی در مورد اخیر شواهد و قرائن موجود دلالت بر این دارد که تقلب در انتخابات را به وزیر کشور نسبت داده‌اند و شخص وزیر کشور می‌تواند در این خصوص اقامه دعوا کند که البته طبق ماده 727 قانون مجازات اسلامی این جرم حتماً باید یک شاکی خصوصی داشته باشد.
بیگدلی در خصوص جرائمی که در روزهای اخیر توسط موسوی انجام شده، گفت: بر هم زدن امنیت کشور موضوع ماده 498 قانون مجازات اسلامی، تبلیغ علیه نظام موضوع ماده 500 قانون مجازات اسلامی و تحریک مردم به جنگ و هشدار موضوع ماده 512 قانون مجازات اسلامی از جمله جرائمی است که در روزهای اخیر در کشور اتفاق افتاده است.
وی افزود: اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرائم ضد امنیت داخلی کشور موضوع ماده 610 قانون مجازات اسلامی، اخلال در نظم عمومی موضوع ماده 618 قانون مجازات اسلامی، مزاحمت برای زنان و اطفال موضوع ماده 619 و مسئله‌ای که در کشور در روزهای اخیر به فراوانی واقع شده تخریب و نهو ، موضوع مواد 675، 676، 677، 683،687 و 689 قانون مجازات اسلامی است که از جمله جرائم روزهای اخیر در کشور است.
این حقوقدان همچنین تأکید کرد: طبق اطلاعاتی که در دست حقوقدان‌ها شامل 6 بیانیه و چند سخنرانی از موسوی است و طبق ادله و شواهد موجود با توجه به علم موسوی به نتایج تجمعات، تظاهرات و اختلال عرفی که بین علت و معلول یعنی بین تجمعات و تخریب‌ها و نهوها موجود است، موسوی با اغتشاشگران وحدت قصد داشته و این وحدت قصد محرز است.
بیگدلی با بیان اینکه اگر کسی به تجمع تحریک کند در واقع به تخریب تحریک کرده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل موسوی طبق ماده 619، 618، 675، 676، 677،683، 687، 689 قانون مجازات اسلامی که این موارد غالباً با موضوع تخریب، نهو، مزاحمت برای زنان و افراد و اخلال در نظم عمومی است، شریک جرم محسوب می شود.
وی در خصوص اینکه آیا صدمه‌دیدگان اغتشاشات این روزهای کشور می‌توانند از میرحسین موسوی شکایت کنند، اظهار داشت: صدمه‌دیدگان می‌توانند به عنوان مشارکت در جرائم از موسوی شکایت کنند، اما از لحاظ مدنی نمی‌توانند مدعی دیه باشند، ولی از لحاظ کیفری می‌توانند شکایت را تنظیم و به مراجع قضائی ارائه دهند و به جرم معاونت به حداقل مجازات مندرج در قانون برساند.
بیگدلی با بیان اینکه اگر دستگاه‌های امنیتی و دادستان کل کشور ادله‌ای داشته باشند که بتوان موسوی را به عنوان عامل اصلی مطرح کرد باید ارائه دهند، خاطرنشان کرد: طبق مدارکی که اکنون در دست ما است که شامل 6 بیانیه و چند سخنرانی می‌شود صدمه‌دیدگان اغتشاشات اخیر به صورت مستقیم نمی‌توانند از موسوی شکایت کنند.
مسئول گروه حقوقی مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق(ع) در پایان تصریح کرد: بر تمام مراجع قضایی و حقوقدانان لازم است که فارغ از مسائل سیاسی حتما مسائل حقوقی را دنبال کنند و اجازه ندهند که مسائل سیاسی باعث نپرداختن به مسائل حقوقی شوند.


  • کلمات کلیدی : اخبار

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    وبلاگ نسیم سحر
    طبق قانون مجازات اسلامی موسوی در تمام اغتشاشات شریک جرم است
    همه باید در مقابل تشنج آفرینی و اغتشاش صریح موضع گیری کنند
    تمام زندگی خود را برای عزت و عظمت ملت ایران هزینه میکنم
    فعالیت های تابستانی مجتمع آموزشی سعادت
    [عناوین آرشیوشده]


    [ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

    ©template designed by: